آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد
سرخط خبرها

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۹۷۸۴
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی مشهد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهر را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین در نودوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در تذکری خطاب به شهردار اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی حوزه عمران در کل مناطق ۴٧درصد، پیشرفت پروژه‌های زودبازده حاشیه شهر ٢٩درصد، خدمات شهری ۴۴درصد، فضای سبز ٣٠درصد و حوزه عمران ۴٧درصد است.

وی افزود: اکنون که در ماه آذر هستیم و سه ماه مانده به زمستان و سپس استقبال بهار را در پیش داریم و این وضعیت اجرایی ما است. من از دو معاونت حوزه اجرا تشکر می‌کنم، اما گلایه شدیدی از حوزه مالی داریم.

نژادحسین ادامه داد: در حال حاضر درآمد ما ۴١ درصد است. درآمد‌های جذب شده از منطقه۸، ٢۴درصد، از منطقه١٢، ٢٨درصد و از منطقه یک، ٣٠درصد بوده که مناطق مهم ما هستند. اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد هیچ‌کدام از حوزه‌های خدمات شهری و عمران در سه ماه آینده به ١٠٠ نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به شهردار عنوان کرد: اعضای شورا در ١٧ مهرماه برای پروژه پل تقاطع شهید فهمیده و بلوار خیام ٨۴٠ میلیاردتومان اعتبار تصویب کردند و انتظار بود کلنگ آن زده شود. بسیاری از پروژه‌ها تعریف شده و پل‌ها و تقاطع‌ها دارای مطالعات است که باید اجرایی شوند. با این رویکرد در خرید اتوبوس و واگن و خرید تجهیزات برای حوزه سازمان عمران به مشکل خواهیم خورد.

وی خاطرنشان کرد: چند بار تذکر داده‌ایم که در حوزه انتقالات و مالی دخالتی نداشتیم، اما باید در این حوزه‌ها متناسب با مشهد اقدامی جدی شود. اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد مجبور هستیم از ظرفیت قانونی استفاده کنیم. تجهیز منابع، دغدغه شهرداران مناطق شما نیست. خواهشمندم حوزه درآمدی را تقویت و اصلاح کنید.

گلایه دبیریان از عدم تعیین‌تکلیف سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی

در ادامه مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر خطاب به شهردار اظهار کرد: متأسفانه تذکری که سه ماه پیش به شما دادم و چندین بار تکرار کردم را دوباره تکرار می‌کنم. جناب شهردار خواهشمندم بگویید جایگاه سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در نگاه شما در مدیریت شهری چیست؟

وی اضافه کرد: دو سازمان مهم خدماتی و استراتژیک ما هنوز تعیین تکلیف نشده و بعد از گذشت چند ماه هنوز بی‌مسئولیت هستند. اعتراضات متعدد اتوبوسرانی‌ها و تاکسیرانی‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این تعلل برای چیست؟ چرا هنوز سازمان آتش‌نشانی تعیین تکلیف نشده است؟

دبیریان بیان کرد: پرداخت مطالبات پیمانکاران موضوع مهمی بوده و حدود یک سال است که تجمعات آن‌ها جمع شده بود، اما متأسفانه دوباره شروع شده است. وقتی شورا را تحویل گرفتیم پیمانکاران بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان مطالبه داشتند و ما توانستیم مطالبات را به حداقل برسانیم. از هیئت‌رئیسه درخواست دارم این موضوعات را پیگیری کنند.

گلایه رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های زودبازده

در ادامه مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به نظر من گفتن این مطالب در اینجا صحیح نبود، ما نباید تنش را به فضای شهر اضافه کنیم.

وی بیان کرد: درخصوص پروژه‌های زودبازده بنده هم گلایه دارم. از ٢٩ درصد پیشرفت، ٢٣ درصد پیشرفت ریالی داشته است. نقد من به حوزه‌های اجرایی است. برای شهرداران مناطق این موضوع اولویت‌بندی ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->